Prema istraživanjima, 85% potrošača vjeruje online recenzijama i osobnim preporukama – kao najpouzdanijem i najvjerodostojnijem izvoru “reklamiranja”. Marketing od-usta-do-usta već neko vrijeme drži visoko mjesto na ljestvici učinkovitosti oglašavanja.

Pitate se kako vlasnici malih tvrtki kapitaliziraju marketing od usta do usta? Umjesto da ulažu visoke iznose u budžete za online oglašavanje, radije podižu interes s online recenzijama.

Marketing od usta do usta, ili WOM marketing (engl. word-of-mouth marketing), je marketinška strategija koja se temelji na preporukama postojećih kupaca kako bi se privukli novi kupci. Ova strategija bazira se na činjenici da ljudi obično imaju veću vjerojatnost da će kupiti proizvod ili uslugu ako im ga preporuči netko koga poznaju i u koga imaju povjerenja.

U osnovi, marketing od usta do usta je marketing koji se širi od jedne osobe do druge na temelju osobnih preporuka. To je ključni dio marketinškog kolača. Prema Nielsenu, 92% potrošača diljem svijeta kaže da vjeruje preporukama prijatelja i obitelji, iznad svih drugih oblika oglašavanja. A ovo istraživanje je provedeno na više od 28.000 internetskih ispitanika u 56 zemalja.

Pasivan ili aktivan? Svejedno je

Marketing od usta do usta može biti pasivan ili aktivan. Pasivni WOM marketing se događa kada ljudi spontano dijele svoja iskustva o proizvodu ili usluzi s drugima, dok se aktivni WOM marketing ostvaruje putem planiranih marketinških aktivnosti koje su usmjerene na poticanje ljudi da dijele svoja iskustva s drugima.

Postoje različite metode za poticanje marketinga od usta do usta. Jedna od najčešćih metoda je pružanje izvrsne kvalitete proizvoda ili usluge, što će potaknuti postojeće kupce da podijele svoje pozitivno iskustvo s drugima. Također, mogu se koristiti nagrade za preporuku (poput programa preporuka), suradnja s influencerima i brand ambasadorima, oglašavanje na društvenim mrežama i drugi marketinški alati.

Marketing od usta do usta je važan za mnoge tvrtke jer može biti vrlo učinkovit način privlačenja novih kupaca i jačanja brenda. Kupci su skloniji vjerovati preporukama drugih ljudi nego oglašavanju, pa se marketing od usta do usta može smatrati vrlo vrijednim alatom u marketingu.

Olakšajte klijentima da ostave recenzije o vašem poslovanju na mreži – podsjetite ih na računima, zamolite svoje zaposlenike da zamole zadovoljne kupce da ostave recenziju i dodajte link na sve komunikacijske kanale svoje tvrtke tražeći recenzije.

Nadam se da su vam ove informacije bile korisne, te da su u vama potaknuli ideje kako da dosegnete svoje klijente i ostanete povezani s njima. Postoje ljudi u vašoj zajednici koji navijaju za vaš uspjeh samo ih morate pronaći!