
Prije nego kreneš s izradom web stranice moraš imati spremne odgovore na neka pitanja. Dijelim s tobom što sve trebaš znati i pripremiti prije nego kreneš u izradu web stranice. Bilo da radiš web sam/a ili uz angažman web dizajnera, nemoj počinjati bez definiranja zašto, što, kako i za koga.
Krenimo korak po korak.
1. Definiraj opseg i ciljeve svoje web stranice
Prvi i najvažniji korak je jasno definirati svrhu i ciljeve web stranice. Sve web stranice nastoje pružiti privlačan dizajn i ugodno korisničko iskustvo, ali također moraju dosegnuti (i povećati) ciljanu publiku. Da biste definirali ciljeve i opseg web stranice i povezanih web stranica, morate znati zašto, što, kako i za koga.
Zašto bi ova web stranica trebala postojati?
Prije nego što dizajnirate web stranicu, morate znati njezinu primarnu svrhu, pa se zapitajte — zašto ova web stranica treba postojati?
Na primjer, ako gradite web mjesto za e-trgovinu, svrha bi bila popis proizvoda putem internetske trgovine. Ako dizajnirate web stranicu za portfelj, svrha bi bila prikazati svoj rad. Ako je u pitanju blog svrha je objaviti informativni sadržaj.
Što bi ova web stranica trebala postići?
Nakon što definiraš zašto (tj. svrhu web stranice), moraš razmisliti o tome što želiš postići ovom web stranicom.
Na primjer, cilj svake web trgovine je privući svoje ciljane kupce i uvjeriti ih da kupe vaše proizvode. Za web stranicu s portfoliom radova, cilj je natjerati potencijalnog klijenta da posjeti vašu stranicu za kontakt i pošalje upit ili zatraži ponudu.
Kako će web stranica služiti svojoj svrsi i ciljevima?
Sad kad konačno znaš zašto bi tvoja web stranica trebala postojati i čemu se nadaš da će postići, možeš se fokusirati na to kako to sve i ostvariti.
Važno je razmotriti ne samo kako ćeš svoju ciljanu publiku privući na web, već i kako ćeš je tamo i zadržati.
Putem nikako ne smiješ zaboraviti SEO (Search Engine Optimisation) – važno je razmotriti najbolju praksu za SEO web stranice (optimizacija za tražilice).
2. Pronjuškaj konkurenciju i isplaniraj sadržaj
Nakon što imaš svoje zašto, što i kako, možeš početi planirati pisani i vizualni sadržaj koji će zainteresirati posjetitelje web stranice.
Započni istraživanjem svoje konkurencije. Pretraži njihove web stranice i zabilježi što ti se sviđa (a što ne). Obrati pozornost na korisničko sučelje (UI) i korisničko iskustvo (UX). Pregledaj njihov sadržaj da lakše shvatiš koji naslovi, vizualni elementi ili značajke privlače tvoju pozornost.
Inspiraciju možeš crpiti iz trenutnih trendova web dizajna, možeš primjerice kao referencu uzeti tebi omiljene stranice. Zabilježi elemente dizajna, riječi ili organizaciju sadržaja za koje misliš da bi mogli dobro poslužiti tvojoj publici.
3. Dizajniraj svoj brend identitet
Brend se može odnositi na tvrtku ili osobnu marku. Obuhvaća tvoj vizualni identitet – uključujući paletu boja, tipografiju, dizajn logotipa – s cjelokupnom osobnošću brenda.
Ako već posjeduješ brend style guide tada nemaš problema i uz minimalne dopune imaš sve spremno. Ali ako krećeš od nule, moraš uzeti u obzir neke ključne elemente: shemu boja, tipografiju, slike te opći glas i ton.
Paleta boja
Boja ima dubok utjecaj na identitet robne marke. Značenje boja i psihologija utječu na ljudsku percepciju robne marke samo na temelju boje. Ovo možeš iskoristiti u svoju korist. Razmisli o tome koje emocije želiš da ljudi povežu s tvojim brendom. Razmisli kojim dobnim skupinama se obraćaš. Za više informacija pročitaj tekst o odabiru palete boja.
Tipografija
Tipografija uključuje slova i fontove, ali se odnosi na ukupnu umjetnost i dizajn uređenja teksta. Kada se koristi strateški, tipografija može biti snažan pokazatelj identiteta brenda. Ne moraš biti ekspert za fontove da koristiš tipografiju u svoju korist. Tijekom dizajniranja web stranice, uvijek se možeš vraćati da provjeriš odiše li raspored teksta i dizajn raspoloženjem i porukom koju tražiš. Pročitaj nešto više o tipografiji.
Vizuali
Identitet brenda ne možeš upotpuniti bez vizualnih elemenata. To uključuje slike koje koristiš na svojoj web stranici kao i objave na društvenim mrežama, oglašavanje itd.
Pod vizualima podrazumijevamo širok raspon elemenata koji se skupljaju na web stranici – fotografije, ilustracije, animacije i ikone. Vizuale koristimo uz ostale elemente dizajna, osiguravajući da se dobro slažu s odabranom paletom boja i tipografijom.
Glas i ton poruka i tekstova
Glas brenda proizlazi iz ukupnih vrijednosti i misije tvrtke. Često se to razlaže na skup karakteristika i pokretačkih snaga kao što su informativni, srodni i pristupačni ljudi koji šire pozitivu. Ili, profesionalni, tehnički i precizni stručnjaci koji žele dostaviti aktualne, točne informacije. Glas je poput osobnosti brenda – ostaje dosljedan i uvijek predstavlja karakteristike određenog brenda.
Ton se može promijeniti ovisno o situaciji. Na primjer, ton tvojih objava na društvenim mrežama ponekad može biti smiješan i pomalo sarkastičan. Međutim, kad je u pitanju segment korisničke podrške tu zasigurno nećeš koristiti podsmjeh niti sarkazam.
Čestitam, konačno je sve spremno za sljedeći korak – izradu skice strukture web stranice, nacrta koji pružaj opći izgled i tok web stranice.
Ovo putovanje kreće razmišljanjem o cjelokupnom korisničkom iskustvu i vizualnoj prezentaciji vaše web stranice — od vrha stranice, preko zaglavlja, pa sve do podnožja. Dizajn treba odmah privući posjetitelje stranice i učiniti ih zadovoljnima intuitivnom navigacijom, brzim učitavanjem i logičnim izgledom.
Dug je put pred tobom, no kvalitetni temelji su tu! Sretno!