Dakle, konačno ste uspjeli. Završili ste fantastičnu objavu na blogu na kojem ste marljivo radili danima. U savršenom svijetu vaša objava je privukla pažnju mnogih čitatelja na internetu i rezultirala hrpom pozitivnih komentara i pretplata na newsletter. U stvarnom svijetu, završetak vaše objave na blogu tek je početak.

Sigurna sam da pratite nekoliko blogera koje obožavate i stalno se vraćate na njihov web po još?! Što mislite, stvaraju li ti blogeri s lakoćom taj nevjerojatan sadržaj i čim stisnu gumb “objavi” njihov blog magično postane najčitaniji sadržaj ikad? Naravno da ne! 

Oni shvaćaju, baš kao što ćete i vi, da je objava na blogu samo dio onoga što treba postići. Iza svakog uspješnog bloga  (ili bilo kojeg sadržaja koji pokušavate promovirati) leži dobro osmišljena i provedena kampanja.

Što je kampanja na društvenim medijima? Radi se o nizu objava na različitim platformama društvenih medija, a često čak i newsletter, osmišljen kako bi promovirao i privukao pozornost na blog post koji ste s toliko ljubavi izradili. Široko rasprostranjena pogreška je da ljudi očekuju da se njihovi postovi pronađu organski. Možda je to tako ali kod blogova koji imaju puno utakmica u nogama i more plaćenih kampanja i uspješnih promocija iza sebe. Nemojte čekati da vaša ciljna publika naiđe na vaš sadržaj, pobrinite se da dođe ravno do njih!

Praćenje vašeg napretka i postavljanje ciljeva

Postoji mnogo pojedinačnih aspekata uspješne kampanje, a prvi i najvažniji je imati jasan, prepoznatljiv cilj. Bilo da se radi o povećanju prodaje proizvoda ili usluge koju nudite, povećanju pretplatnika na newsletter ili čak samo stvaranju pregleda i čitanost vašeg bloga.

Definiranje vašeg cilja od samog početka čini cijeli proces lakšim za upravljanje, jer vam daje svrhu prema kojoj možete i morate djelovati. Također je važno imati način praćenja i mjerenja tog cilja kako biste mogli zabilježiti svoj rast prema svojim ciljevima i reagirati u skladu s njim.

Bez analitike i praćenja posjećenosti vaše web stranice teško ćete, da ne kažem gotovo nikako, pratiti jeste li uspjeli.

Ne zaboravite poziv na akciju!

Kako bi se uskladili sa svojim ciljevima (mislim na blog) izrazito je važan poziv na akciju. Da se razumijemo pričam o CTA Call-To-Action segmentu gdje suptilno molite korisnike da nešto naprave, poput “saznaj više”, “prijavi se na newsletter”, “Preuzmi knjižicu recepata” i sl.

U cijelom sadržaju kojim ćete promovirati svoju temu, važno je lagano (ili ne tako glatko, ovisno o vašem stilu) poticati svoju publiku na ono što biste željeli da učini.

Tražite li pretplatnike na e-poštu? Kako će se pretplatiti ako ne pitate! Možda ste više fokusirani za privlačenje više čitatelja na svoj blog. Opet, vaša publika neće znati koje korake želite da poduzmu osim ako je ne usmjerite u pravom smjeru.

Raznovrsne platforme – što više, to bolje

Još jedno temeljno načelo izrade vaše društvene kampanje je diverzifikacija platformi koje koristite za promociju sebe ili svog sadržaja.  Danas je pred vama mnoštvo opcija, no kratki ste s vremenom pa ćete odabrati jednu, objaviti nekoliko postova i mislite, na konju ste.

Potpuno krivo! To neće generirati rezultate koji će vam pomoći da ispunite ciljeve koje ste si postavili.

Prisutnost na što više društvenih mreža može vam pomoći da doprete do mnogo šire publike nego što biste očekivali. Svaka se platforma također značajno razlikuje jedna od druge, stoga nemojte očekivati da ćete moći stvoriti jednu objavu, a zatim je kopirati i zalijepiti na svaku platformu. Trebat će malo rada da se vaša kampanja u potpunosti razradi, ali potencijal za rast prema vašim ciljevima prevelika je prilika da biste je propustili!

Kohezivne fotografije u skladu s brendom

Još jedan bitan dio slagalice jest osigurati da svi vizuali koje koristite na svim platformama budu povezani s robnom markom i kohezivni. Održavanje brenda nevjerojatno je korisno ne samo za privlačenje nove pozornosti, već i za održavanje prepoznatljivosti.

Za promociju odaberite snažne i upečatljive vizuale, zadržite se tonovima boje u skladu s brendom i potrudite da vizualni identitet bude na prvu prepoznatljiv. Za pripremu vizuala, u preporučenim dimenzijama za svaku platformu pojedinačno, koristite već isprobane online alate poput Canve, Stencil, Crello, Pixlr i sl.

Usklađen, promišljen raspored

Na kraju, provođenje kampanje postaje puno ugodnije uz promišljen, koordiniran raspored. Umjesto da objavljujete o svom blogu na Facebooku tri puta u jednom danu, a sljedeći ništa, može biti korisno da napravite korak unatrag i pogledate svoj kalendar iz ptičje perspektive.

Također je bitno održati ravnotežu na svim platformama u kampanji. Odredite na kojim platformama ima najviše smisla da se predstavite i usredotočite se na njih, ali ne dopustite da ostale ostanu po strani. Ako znate da će vaša ciljna publika dobro reagirati na Instagram kampanju, to je sve u redu, ali nemojte zanemariti dio publike koju možete uloviti na Facebooku ili Pinterestu primjerice.

U startu pokrenite kampanju na više društvenih mreža i nakon mjesec dana bacite oko na statistiku. Brojke ne lažu. To će vam dati uvid gdje (i tko) je vaša publika.

Sumirajmo za kraj sve gore navedeno

5 ključnih koraka do uspješne kampanje su:

  1. Imajte na umu cilj koji možete pratiti.
  2. Svakako uključite svoje pozive na akciju
  3. Diverzificirajte svoje društvene platforme
  4. Kohezivne slike usklađene s brendom
  5. Promišljeno, usklađeno planiranje

Nadam se da će vas ovo voditi na vašem putu do prve ili barem do najuspješnije kampanje. Javite rezultate!