U posljednje vrijeme tipografija je postala bitan segment u web dizajnu i svakim danom popularnost joj raste. Tipografski trendovi uzbudljiv su element dizajna ali uvelike ovise o vašem brendu i fleksibilnosti uključivanja elemenata koji stilski nisu u skladu s vašim brend smjernicama.

Dijelim s vama što je sada “hot”, pa ako baš razmišljate o nekom redizajnu weba uzmite u obzir ove smjernice.

1. Stavite fokus na tipografiju

Doduše, ovaj se trend čini pomalo neodređenim jer u izradi je dosta projekata s naglaskom na tipografiji, primjerice materijali za društvene mreže, display oglasi i sl. Sigurno ste već primijetili upotrebu extra podebljanih slova, zanimljive kombinacije fontova, velike razlike u veličini ili boji i sićušne animacije slova. U ovom segmentu fotke su pale u drugi plan, često služe samo kao pozadina, a ponekad ih uopće i nema.

Ovakav dizajn može biti prilično zapanjujuć i vrlo efektan za privlačenje pažnje.

Primjer uspješne kombinacije serif / sans serif fontova na pop-up opciji.

2. Sve što trebaš reci fotkom – heroji s vrlo malo teksta

Kad kažem “heroji” mislim na zaglavlje web stranice i slajdere. Ovaj trend tipografije zapravo uključuje vrlo malo teksta. Mnogi dizajneri stvaraju glavna zaglavlja gotovo bez ikakvog teksta osim jednostavne navigacije.

Pitate se kako to funkcionira u stvarnosti? Kako se korisnik angažira kada nema ništa za čitanje?

U principu sve je u slikama – slike (ili video) moraju biti super privlačne i na prvu moraju privući pažnju i ispričati priču. No tu treba biti jako oprezan, ovaj način komunikacije u tako važnom dijelu web stranice idete doslovce na sve ili ništa. Ako fotka nije dovoljno ubojita bounce rate skočit će u nebo.

3. Bilo kuda Serif font svuda

Za dizajnere koji su karijeru započeli u svijetu tiska, ovaj trend dizajna web stranica može biti pravo osvježenje – serifi posvuda!

Iako su serif fontovi postali sve prisutniji na web stranicama, oni još uvijek nisu ni blizu u postotku upotrebe sans serifa. Pravi serifi mogu biti lijepi i vrlo čitljivi, usprkos uvriježenom mišljenju da su nečitki i neprikladni za dugačke tekstove.

Također se mogu koristiti na različite načine i u raznim kombinacijama za stvaranje dizajna s primarnim fokusom na tipografiju. 

Idealna kombinacija je koristiti serif slova većih dimenzija za primarni naslov (H1) u području zaglavlja u cijelom dizajnu. Boja ovdje dodaje dodatni element zanimljivosti, a upotreba prostora održava ovaj tip slova čitljivim.

Kako balansirati između uključivanja trenda i održavanja identiteta robne marke?

Ne postoji uvijek univerzalan odgovor, ali mnogi brendovi pronalaze način da stvore prave elemente kako bi izgledali svježe, a da ne izgube ono što jesu i da ostanu prepoznatljivi na tržištu. Prije donošenja bilo kakvih odluka uzmite u obzir svoje brend smjernice kako biste shvatili unutar kojih ograničenja morate raditi i kako se možete prilagoditi a da budete u trendu.