Najbolji načini za postizanje rasta Instagrama uvelike su se promijenili u posljednjih godinu dana jer se platforma snažno okrenula prema videu – posebice Reelsu. Dijelim s tobom savjete kako izgraditi strategiju rasta na Instagramu kojom ćeš privući nove pratitelje i zadržati ih na duge staze.

Imajte na umu da se pravi, značajan rast Instagrama ne događa preko noći. Prosječan mjesečni rast broja pratitelja za Instagram poslovne profile je +1,25%. Da vidimo možete li nadmašiti to mjerilo i učinkovito povećati statistiku primjenom ovih savjeta.

1. Koristite Instagram Reels

Sam Instagram kaže: “Reels je najbolje mjesto za kreativni rast, razvoj vaše zajednice i razvoj vaše karijere.”

Korisnici Instagrama trenutno provode oko 20% svog vremena na aplikaciji gledajući Reels, a to je još uvijek najbrže rastući format. Ako imate vremena napraviti samo jednu promjenu u svojoj društvenoj strategiji kako biste dali prednost rastu svog Instagram računa, to je to.

2. Složite mix formata objava

Ne zapostavljajte ostale formate objava. Instagram također kaže: “Dijeljenje u više formata (kao što su Reels, Stories, Instagram Video, itd.) može vam pomoći da pronađete nove pratitelje i proširite svoj doseg.”

Instagram trenutno provodi test u kojem svi Instagram videozapisi za neke korisnike postaju Reels. To je više pokazatelj da će Reels biti sve važniji način za postizanje rasta Instagrama u budućnosti. Ali za sada nastavite koristiti kombinaciju formata s fokusom na video.

3. Redovito objavljujte sadržaj

Dovođenje novih pratitelja samo je polovica jednadžbe za rast Instagrama. Druga polovica zadržava postojeće sljedbenike tako da vaš ukupni broj sljedbenika stalno raste. To zahtijeva stabilan protok vrijednog sadržaja koji drži korisnike angažiranima bez preopterećenja njihovih feedova.

Možemo se složiti da je “zdrav feed” “par objava tjedno, par priča dnevno”. Pronalaženje pravog ritma za vaš brend zahtijeva malo eksperimentiranja. Sa svim strategijama rasta, dobra je ideja pažljivo pratiti svoju Instagram analitiku kako biste vidjeli što daje najbolje rezultate.

4. Angažirajte se oko svoje publike

Reelsi vam mogu privući nove gledatelje, ali vaš je posao da ih pretvorite u dugoročne pratitelje. Najlakši način da povremene pratitelje pretvorite u obožavatelje je lajkanjem, odgovaranjem i ponovnim dijeljenjem njihovih odgovora ili komentara.

Stupanjem u kontakt s korisnicima i odgovaranjem na komentare povećava izglede da ćete dobiti još više komentara. Vjerojatnije je da će ljudi stupiti u kontakt s vama ako vide da ste odvojili vrijeme da odgovorite ljudima koji su već komentirali.

Stikeri s pitanjima na storyjima izvrstan su način za pokretanje razgovora, a istodobno pružaju osnovu za novi sadržaj. A na Reelsu možete čak i odgovoriti na komentare video odgovorima.

5. Odaberite prave hashtagove

Hashtagovi su jednostavan način da proširite svoj doseg, što je ključna komponenta za postizanje rasta broja pratitelja na Instagramu. Priča oko samih hashtagova mijenja se izrazito brzo pa je možda i nezahvalno donositi definitivne zaključke oko toga što je najbolje.

Ono što znamo je sljedeće:

  • Vaš se post može pojaviti na relevantnoj stranici s hashtagom. To znači da svatko tko klikne na hashtag može vidjeti vašu objavu, čak i ako vas ne prati.
  • Hashtagovi mogu pomoći da se vaša objava pojavi u rezultatima pretraživanja na Instagramu.
  • Budući da ljudi mogu odlučiti pratiti hashtagove koji ih zanimaju, vaš bi se post mogao pojaviti u glavnom feedu ljudi koji su posebno zainteresirani za vašu nišu. To su visoko ciljani potencijalni sljedbenici koji su sami odabrali vidjeti sadržaj poput vašeg, ali vas još ne prate.
  • Instagram dopušta do 30 hashtagova po objavi i 10 po priči. Ali vjerojatno ne želite često koristiti svoje hashtagove. Za objave u feedu upotrijebite 3 ili više hashtagova koji opisuju vašu tvrtku, proizvod ili uslugu kako biste došli do ljudi koji bi mogli biti zainteresirani za vašu tvrtku, ali je još nisu otkrili.
  • Najbolji hashtagovi za rast Instagrama nisu nužno oni najveći ili najpopularniji.

Umjesto toga, visoko ciljani, nišni hashtagovi s puno manje objava na Instagramu i manje konkurencije mogu slati bolje signale algoritmu tako što će jasno pokazati o čemu se radi u vašem sadržaju. Osim toga, kao što smo rekli, oni vaš sadržaj stavljaju pred točno određene oči, a ne pred širu publiku.

Također da bi hashtagovi poboljšali vaš Instagram SEO, imajte na umu da se moraju pojaviti u naslovu, a ne u komentarima.

#InstagramStrategija2023

6. Izradite sjajne naslove

Kako bi se postigao rast sljedbenika, titlovi za Instagram trebaju učiniti dvije stvari:

  • Pošaljite signale algoritmu da je vaš sadržaj zanimljiv i relevantan novim potencijalnim pratiteljima (putem ključnih riječi i hashtagova).
  • Uključite sljedbenike koje već imate kako bi komunicirali s vašim sadržajem i ostali sljedbenici dugoročno.

Instagram objave mogu imati do 2200 znakova, ali malo je vjerojatno da će vam toliko trebati većinu vremena. Ako imate stvarno uvjerljivu priču za ispričati, samo naprijed i ispričajte je. Ali kratak, brz opis koji učinkovito koristi emojije, ključne riječi i hashtagove mogao bi funkcionirati jednako dobro.

Jedini način da saznate što stvarno najbolje funkcionira za vašu publiku – i potencijalnu novu publiku – jest eksperimentiranje i praćenje rezultata.

7. Napravite potpunu i učinkovitu biografiju

Sve strategije rasta Instagrama koje smo dosad obradili odnose se na vaš sadržaj. Ali vaša biografija na Instagramu također je važan faktor u povećanju broja pratitelja.

​​Najvažnije je osigurati da su vaš naziv i ime Instagram profila relevantni i jasni, tako da vas ljudi koji vas traže na Instagramu mogu pronaći i pratiti. Ako možete uklopiti relevantnu ključnu riječ u svoju oznaku ili ime, još bolje.

Ključne riječi također su važne u vašoj biografiji. Upotrijebite 150 znakova dodijeljenih vašoj biografiji kako biste posjetiteljima rekli što ste vi i vaš brend. To će pomoći potaknuti nove posjetitelje da prate, a istovremeno će algoritmu poslati važne signale za rangiranje kako biste se našli pred više potencijalnih obožavatelja.

Na kraju dodajte lokaciju ako je to relevantno za vašu tvrtku. To može pomoći u izgradnji vaših lokalnih sljedbenika i olakšati drugim lokalnim markama da vas pronađu i povežu se s vama, što koristi svim tvrtkama u vašoj zajednici.

8. Budite originalni  i ostanite vjerni svom brendu

Iznad svega, budite vjerni svom brendu. Važno je pratiti ažuriranja platforme, no isto tako je nemoguće adaptirati cijelu svoju društvenu strategiju svaki put kad dođe do ažuriranja ili promjene algoritma.

Umjesto toga, usredotočite se na stvaranje izvrsnog sadržaja koji govori vašoj publici i poštuje vrijednosti vaše marke. Možda vam to zvuči kao puno posla, ali to je siguran način da s vremenom povećate broj vjernih sljedbenika.

9. Isprobajte Instagram oglase

Dok se cijeli ovaj post fokusira na organski rast Instagrama, jednostavno ne možemo izbjeći spominjanje Instagram oglasa.

Najjednostavniji način korištenja Instagram oglasa za rast na Instagramu je boostanje objave ili reelsa uz odabir cilja kampanje “više posjeta profilu”. Možete pokrenuti sedmodnevnu kampanju za samo 35 eura i imati zadovoljavajuće rezultate.

Kako biste najbolje iskoristili svoj proračun za oglase za rast Instagrama, važno je ciljati pravu publiku. Upotrijebite Analytics kako biste saznali sve što možete o svojim postojećim sljedbenicima i upotrijebite ih kao osnovu za stvaranje ciljane publike za svoje oglase.

Za veću kontrolu nad svojim Instagram oglasima, možete ih izraditi u Meta Ads Manageru. U tom slučaju odaberite ciljeve oglasa “svijest o robnoj marki” ili “doseg”. A prije svega potrebno je povezati svoj Instagram račun s Meta Business Managerom.