twitter

Twitter – i što s njim? Trebam li još i taj profil?

Tweet – Tweet

Zašto je Twitter kao društvena mreža zapostavljen u lijepoj našoj? Gotovo svi Influenceri i važne face iz digitalnog svijeta na veliko su prisutni na društvenim mrežama, no Facebook i Instagram tu vode glavnu riječ. Kad je Twitter u pitanju poredak u Svemiru je potpuno drugačiji.

Na pitanje: koristiš li Twitter? odgovor je više/manje uvijek isti: ne, jer nitko od mojih nije “gore”, samo političari.

 

Je l’ to uistinu tako?

Već smo svi navikli na Facebook i stvarno je jednostavan za upotrebu. Kad jednom uspostaviš kontakt s ekipom to je uhodana formula za uspješno druškanje jer u današnje vrijeme pronaći vremena za face-to-face druženje nije lako. Ovako svi sve o svima znaju i uvijek si u toku s događanjima, ne propuštaš ništa. Vidiš fotke s izleta i putovanja, video s vjenčanja, saznaš tko je što jeo, čitaš statuse gusto tiskanog teksta….ma znaš sve!

I zašto sad kvariti idilu i “seliti” cijeli svoj život na drugu platformu? Ili zašto pratiti razvoj događaja na dva fronta (dobro, tri – ne zaboravimo Instagram…)?

I tako pobjeđuje ona stara, tko prvi njegova djevojka….Osim toga na Twitteru su drugačija pravila u vidu “restrikcija” po pitanju dužine teksta i broja fotki koje možeš objaviti. Znači zaboravi postanje romana i foto-albuma. Pa ti strpaj dojmove s putovanja u dvije rečenice! Vjerujem da zato nitko od “mojih” ili tvojih nije na Twitteru.

twitter

Twitter za business? Apsolutno da

U šumi društvenih mreža svatko treba pronaći sebi idealnu platformu koja sadržajem uspješno korespondira s korisnicima.

U nastavku ću objasniti kako funkcionira Twitter, od savjeta kako zainteresirati publiku da postanu followeri, kako povećati promet na web stranici i optimizirati aktivnosti za postizanje boljih rezultata do popisa korisnih alata.

Svaka tvrtka može koristiti Twitter za razvoj poslovanja u B2B segmentu. Za B2C segment doseg je znatno manji nego na Facebooku. I prije nego odbacite ideju tweetanja – pokušajte, testirajte da li je Twitter dobitna kombinacija. Ako ništa drugo – možete reći: probali smo, nije išlo!

 

Zašto Twitter?

  • Na Twitteru možeš brzo izgraditi publiku bez prevelikih financijskih ulaganja u oglašavanje.
  • Možeš se lako povezati s prijateljima, poznanicima ili potpunim strancima u svojoj target skupini.
  • Ne moraš poznavati svoju publiku da bi se povezao s njima. Dovoljno je kliknuti FOLLOW gumb ili jednostavno uključiti se u konverzaciju s nepoznatim osobama istih interesa.
  • Vrlo je vjerojatno da će osoba koju “pratiš” također postati tvoj pratitelj (follower). Tako povećavaš svoju publiku. Besplatno!
  • Na Twitteru možeš dijeliti bilo koju vrstu sadržaja – fotke, tekstove, video, linkove na određeni sadržaj….
  • Fokus je na kratkim porukama – tweetovima – koji ne oduzimaju puno vremena da ih se pročita a opet daju dovoljno informacija. Mogu biti u obliku linkova i hashtagova pa tko želi saznati više – nek izvoli…Gledaj na tweet kao na kratki teaser u kojem je skraćeni link na sadržaj koji zapravo želiš podijeliti s publikom.

twitter

Kako uspjeti na Twitteru?

Ako tvoj tweet nije bio uspješan, nitko nije kliknuo na link – nema veze. Ponovi tweet. Samo ovog puta uz link napiši novi tekst, probaj novi hashtag ili pokušaj objaviti tweet u neko drugo doba dana.

Divota Twittera i je u tome da trebaš tweetati što je više i češće moguće. Ako objavljuješ tu i tamo koji tweet, nećeš biti primijećen, a tvoj post će vidjeti samo nekolicina tvojih followera. Tweetovi imaju kratki „rok trajanja” i gube se u masi objava.

Koristi 1-2 #hashtaga s ključnim riječima relevantnim za sadržaj objave

Potraži influencere i uključi se u konverzaciju s njima. Svakako ako spominješ nekog Influencera u svom tweetu svakako ga obavijesti (označi). Velike su šanse da ti se trud isplati pa dobiješ povratni like, follow ili retweet.

twitter

 

Ako već nisi – kreiraj svoj Twitter profil

Na samom početku odluči da li kreiraš osobni ili poslovni profil. Za blogere je naravno bolja opcija privatni (osobni) profil. Kako sam se u ovom blogu fokusirala na Twitter za business, nastavit ću tim smjerom i dalje.

  • Za građenje brenda svakako treba kreirati poslovni profil.
  • Poznavanje publike, odnosno potencijalnih korisnika i njihovih interesa, igra veliku ulogu u samom startu.
  • Odaberi ime za svoj profil.
  • Ako promovirate određeni brend ili proizvod tada neka to bude ime brenda @imebrenda
  • Ako promovirate tvrtku tada birate ime tvrtke @imetvrtke
  • Biografija – o nama (o vama)

Imaš ravno 160 znakova da se istakneš i kažeš sve o svom poslovanju! Biraj riječi mudro jer na osnovu toga korisnici donose odluku hoće li te pratiti ili ne. Imaš opciju staviti #hashtag uz ključne riječi ili pak istaknuti link na profil na nekoj drugoj društvenoj mreži, te web stranicu.

  • Za profil trebaš dvije fotke:

Avatar (profilnu sliku) – 1024px x 512px.

Header – 1500px x 500px.

I to je to. Tvoj profil je spreman i Twitter te sam navigira da objaviš svoj prvi tweet i obznaniš svijetu da postojiš!

twitter

Gore si, na Twitteru! Što sada?

Sad tweetaj! Ali naravno biraj teme koje su interesantne tvojoj targetiranoj publici.

  • Ako na web stranici imaš blog stavi link na blog i u par riječi i 1-2 #hashtaga najavi o čemu se radi.
  • Isto se odnosi i na proizvode – istakni njihovu vrijednost target publici.
  • Ako imaš you tube kanal podijeli video materijale….
  • Na web stranicu postavi link na twitter profil kaki bi te korisnici mogli pratiti.
  • Naglasi svoj Twitter profil u potpisu e-maila.
  • Za svaki tweet imaš na raspolaganju 140 znakova! Mudro iskoristi svoju priliku – budi kratak, konkretan i izazovi znatiželju kod korisnika da kliknu na link.
  • Koristi fotke (naravno dobre fotke koje izazivaju željene emocije) ili infografike jer time povećavaš šansu da netko klikne na link, komentira, stisne lajk ili retweet.
  • Kreni u istraživanje Twittera. Prema interesima tvoje tvrtke i branše iz koje dolaziš, potraži blogere, influencere, magazine koji objavljuju srodan sadržaj i prati ih. Vidi što pišu i objavljuju, komentiraj, retweetaj ili lajkaj. I gledaj kako broj tvojih followera raste.
  • Kad objavljuješ tuđi sadržaj svakako spomeni autora. Primjer: korisni savjeti DIY o sadnji bilja (ubaciš link) by @vrtlaricaMarta
  • Pripazi samo da ti retweetani tuđi sadržaj ne pojede tvoje objave! Pazi na omjer. Također prije nego stisneš retweet, pročitaj sadržaj na linku. Nemoj samo kao robot automatski dijeliti dalje.

twitter

Koliko često tweetati?

Na pitanje koliko često tweetati, odgovor je uvijek isti: ne tweetaš dovoljno!  Jednom do dva puta dnevno je premalo. Nećeš doći do svoje publike i tweetovi će se izgubiti u masi.

Za kvantitetu objava treba imati dovoljno sadržaja. Uvijek možeš posegnuti za reetwitanjem tuđih, a srodnih objava ili repostanjem svojih. Posebno onih koje nisu izazvale reakciju – ponovi link ili video ali stavi novi tekst i nove #hashtagove.

Znam, za tako nešto treba imati i vremena. U tom slučaju predlažem da koristiš BUFFER – alat s kojim možeš napraviti do 10 predobjava besplatno, te odrediti kada želiš da budu objavljene.

twitter

 

P.S.

I za kraj (iako ima još puno detalja i trikova, no već je ionako blog predugačak) nemojte uzimati moj Twitter profil kao uspješan primjer jer tek sam krenula.

Za sada bolje prolazim kod stranaca.

Tweet – Tweet!