linkedin-onlinereflection

Linkedin connecting people

LinkedIn – poslovno orijentirana društvena mreža

LinkedIn je najveća profesionalna društvena mreža na svijetu s više od 500 milijuna registriranih računa korisnika. Od njih, oko 106 milijuna korisnika posjećuje platformu barem jednom mjesečno. LinkedIn korisnicima omogućuje međusobno povezivanje i traženje poslovnih kontakata. Osim toga, LinkedIn nudi opciju formiranja grupa okupljenih oko određene teme, kreiranja stranice tvrtke i oglase za posao.

 

linkedin

 

Svi registrirani korisnici, biznis lideri i influenceri dobrodošli su u postanju objava korisnog i informativnog sadržaja u svrhu informiranja i educiranja korisnika. Omogućeni su i komentari na objave i opcija like.

Ono što je bitno napomenuti – LinkedIn nije poput Facebooka, Snapchata i ostalih društvenih mreža za osobnu zafrkanciju. Ovo je profesionalna i poslovno orijentirana mreža gdje nema mjesta za sladunjave postove o macama, pesekima, tko je što ručao, da li odabrati dolčevitu, vunenu vestu ili kardigan od konca, tko koga ljubi i slično.

S analitičke strane LinkedIn prikazuje statistiku uspješnosti vašeg profila – koliko je korisnika pogledalo vaš profil, tko su oni, koji je doseg vaših objava, ima li lajkova ili komentara i sl.

Prvi korak je kreirati osobni profil, popuniti što je više moguće osobnih podataka, info o školovanju, podaci o zaposlenju, navesti tečajeve ili dodatnu edukaciju i certifikate. Uglavnom to je forma životopisa ali može biti puno opsežnija i detaljnija. Ovo je izvrstan način prezentacije vaših znanja i kompetencija pogotovo u svrhu traženja novih poslovnih prilika. Što više podataka istaknete o sebi to će vam LinkedIn lakše sugerirati adekvatne oglase za posao na koje se možete prijaviti.

Postoji osnovna verzija platforme koja je besplatna i s njom su vam neke opcije nedostupne, i premium opcija koja se plaća i ona nudi puno više mogućnosti.

 

Koje su prednosti Premium opcije unutar LinkedIn-a?

Premium opcija ima 4 kategorije unutar kojih možete birati plan…Prvih mjesec dana je besplatno, a nakon toga plaćate cca 37 – 124 $ mjesečno.

linkedin

 

  • Plan za osobnu karijeru – da se istaknete iz mase i lakše privučete headhuntere – 37,49 $
  • Business plan – da ostvarite prave kontakte, promovirate svoju tvrtku i naučite nove načine razvoja poslovanja – 59,99 USD
  • Prodajni plan – pronalaženje poslovnih prilika i novih tržišnih kanala i korisnika – 81,24 $
  • Plan zapošljavanja – pronalazak novih talenata vrhunskih kompetencija, top kandidata – 124,94 $

 

LinkedIn poslovni profil tvrtke

Ako ste vlasnik tvrtke ili ovlaštena osoba možete kreirati stranicu tvrtke – profil. Potrebno je postaviti logo (300×300 px) i profilnu fotku (1536×768 px). Ispunite osnovne podatke o tvrtki – naziv, adresa sjedišta, kontakt info, broj zaposlenika, URL službene web stranice i sl.

Obavezna je opcija opisati tvrtku – osnovne informacije čime se tvrtka bavi, koje usluge ili proizvode pruža, misija i vizija…na raspolaganju imate 2000 znakova.

Prilikom postavljanja profila obvezna je opcija odabir jezika. Naravno hrvatski nije jedan od ponuđenih, tako da je engleski prva prikladna opcija. No, to se kasnije odražava na oglašavanje jer kad kreirate oglas tekst mora biti na defaultnom jeziku koji ste odabrali prilikom postavki profila.

Na stranicama karijera možete postaviti aktualne oglase za posao, a ima i opcija gdje možete istaknuti sve prednosti i benefite koje vaši zaposlenici uživaju, navesti organizacijsku kulturu u tekstualnom obliku uz dodatak fotografija i video klipova.

Poželjno je da objavljujete sadržaj vezan za vaše poslovanje i korisne informacije uz vaše branše. Objave su tekstualne uz opciju dodavanja fotke i linka. Možete pratiti statistiku koliko je korisnika vidjelo vašu objavu, lajkalo ili komentiralo. Poanta je skupiti followere jer u suprotnom cijela priča nema smisla.

 

Oglašavanje na LinkedIn-u

LinkedIn je velika platforma s dvije svrhe: promocija poslodavaca i njihovih poslovnih priča, te oglašavanje proizvoda i usluga koji su interesantni profesionalnoj publici (korisnicima).

LinkedIn nudi dvije vrste oglasa – tekstualne oglase i sponzorirani sadržaj. Ove vrste oglasa možete rezervirati putem self-service platforme LinkedIn, nazvane Campaign Manager. Osim toga, veći oglašavači mogu rezervirati prikazne oglase i promotivne poruke, pod nazivom Sponzorirana poruka e-pošte, putem LinkedIn Ad Sales tima.

linkedin-onlinereflection

Tekstualni oglasi

LinkedIn tekstualni oglasi su standardni oglasi koji se pojavljuju u desnom sidebaru i na drugim pozicijama na LinkedIn web stranici. Tekstualni oglas sastoji se od male fotke (50×50 px), kratkog naslova (25 znakova), opisa (75 znakova) i linka do odredišne stranice.

 

Sponzorirani sadržaj

Oglas – sponzorirani sadržaj – omogućuje vam objavljivanje promotivnog sadržaja na korisničkom newsfeedu. Vaša objava (post) je označen kao “Sponzorirano”, no osim toga izgleda i ponaša se kao uobičajena tekstualna objava koja može uključivati sliku, videozapis, infografiku, PDF ili  link na blog post ili bilo koju odredišnu web stranicu.

Da biste postavili sponzorirani oglas, morate imati pristup stranici tvrtke. Vaš će sadržaj biti podijeljen u ime tvrtke ili brenda. Klikom na korisničko ime ili ikonu korisnici mogu posjetiti odgovarajuću stranicu i pratiti sve vaše objave. Sponzorirane objave mogu biti postojeći postovi ili možete kreirati sasvim novu kampanju. LinkedIn vam daje različite mogućnosti targetiranja kako biste došli do željene publike.

 

Koje su mogućnosti targetiranja publike na LinkedInu?

Korisnike možete ciljati na temelju demografije, obrazovanja, profesionalnog iskustva i članstva u grupama:

  • Demografija – ciljanje korisnika prema dobi, spolu i lokaciji.
  • Obrazovanje – ciljanje korisnika po školama, stupnjevima i polju studija.
  • Iskustvo – ciljanje korisnika prema funkciji i naslovu radnih mjesta, starosnoj dobi, vještinama, naziv tvrtke, industriji poduzeća i veličini tvrtke.
  • LinkedIn Grupe – ciljanje korisnika prema članstvu u grupama na LinkedIn-u ovisno o niši.

 

Koji je minimalni budget za oglašavanje na LinkedInu?

Sponzorirani sadržaj i tekstualne oglase možete postaviti kao kampanje temeljene na kliku (CPC) ili impresijama (CPM). Minimalni dnevni budžet za obje vrste oglasa iznosi 10 USD.

Uz obje vrste kampanja, LinkedIn Campaign Manager pokazat će vam predloženi raspon ″bida″ ili ponude ovisno o tome što drugi oglašavači nude za istu publiku. Minimalna CPC ili CPM licitacija za tekstualne oglase iznosi 2 USD. Za Sponzorirani sadržaj, minimalna ponuda ovisi o ciljanoj publici.

LinkedIn brine o svojim korisnicima, tako da će vam kad kreirate službeni profil za tvrtku ponuditi bonus dobrodošlice za oglašavanje. Ovo je moje iskustvo, ja sam dobila ovaj promotivni kod za oglašavanje u iznosu od 50$.

Eto, ako već niste pridružite se LinkedIn mreži korisnika, istaknite svoja znanja, vještine i kompetencije, povežite se s poslovnim partnerima, upoznajte nove ljude, naučite nove vještine i pronađite puno novih edukacijskih alata. A ako tražite posao onda je LinkedIn odlična platforma za vas!

Sretno!