drustvene-mreze

Marketing na društvenim mrežama

Društvene mreže i kako ih okrenuti u svoju korist

Društvene mreže igraju veliku ulogu u svijetu digitalnog marketinga. One omogućuju tvrtkama interakciju s korisnicima u sasvim novom i nezamislivom obliku. Budite tamo gdje su i vaši kupci – ONLINE!

Društvene mreže omogućuju prenošenje ideja, poruka i raznih sadržaja u obliku teksta, audio i video materijala ili fotografija. Ono što je još bitnije, putem društvenih mreža stvarate odnos s korisnicima. PR praktičari ih ne koriste samo za interakciju s publikom, već kao snažan analitički alat s kojim lakše dolaze do reakcija i mišljenja korisnika o proizvodima ili uslugama tvrtke.

Razne analize i statistički podaci tijekom godina pokazuju da kanali poput Facebooka, Twittera, Instagrama i sl. mogu biti učinkoviti za promociju tvrtke ili brenda, te imaju znatan udio u zaslugama za rast i razvoj poslovanja – ako ih pravilno koristimo. Pod time podrazumijevam Community Management u pravom smislu riječi, a ne tu i tamo pokoji post kroz mjesec.

 

Što je Community Management?

 

Community manager komunicira u ime tvrtke ili brenda sa sljedbenicima na društvenim mrežama. Objavljuje i kontrolira sadržaj, preuzima dio podrške kupcima kroz prikupljanje i davanje povratnih informacija. Osim što ima zadatak animirati postojeće korisnike, uz pravilno provođenje strategije privlači nove korisnike. Svakako ova komunikacija spada u B2C segment (business to consumer).

Kako osnova svake društvene mreže nije ista, tako ni angažman publike nije isti, potrebno je uložiti puno truda, znanja i kreativnosti prilikom kreiranja i objave sadržaja. Tu sad ulazimo u segment strategije nastupa na društvenim mrežama.

 

Tko je zadužen za izradu strategije za društvene mreže?

 

Social Media Marketing Manager – vodi B2B (business to business) komunikaciju s klijentima i razrađuje strategiju za B2C komunikaciju, koju onda provodi community manager.

  • SMM – kreira strategiju komunikacije na svim društvenim mrežama
  • U suradnji s klijentovim željama i inputima kreira sadržaj koji će se objavljivati (objave, nagradne igre, ankete…)
  • Kreira kampanje na društvenim mrežama za pojedine proizvode ili usluge
  • Upravlja budžetom
  • Prati, mjeri i analizira rezultate objava te komunicira s klijentom
  • U skladu s analizom izrađuje korektivne aktivnosti i izmjene sadržaja

 

 

Zašto usluga community managementa toliko košta?

 

Eto, zbog svih gore navedenih informacija, jer nije dovoljno samo kreirati profil na društvenim mrežama i isti post zalijepiti na sve mreže…svakih pet dana. Potrebna je krovna strategija koja uključuje pojedinačne planove objava i pristupa korisnicima na svakoj platformi zasebno. Većina društvenih mreža daje bolje rezultate ako objavljujemo „tailor made” sadržaj dva-tri puta dnevno, a za to postoje određeni uvjeti:

  • Plan – kako se objave ne bi ponavljale i kako bi postigli dinamiku i raznolikost
  • Kreativno razmišljanje i inovativnost – da se razlikujemo od konkurencije informativnim i zabavnim sadržajem
  • Poznavanje alata za obradu fotografija, izradu infografika i obradu video materijala
  • Poznavanje publike – kako bi publici plasirali sadržaj koji želi i kada želi
  • Analitičko razmišljanje – treba znati iskoristiti prednosti analize ponašanja korisnika i njihovog feedbacka pa u skladu s tim prilagođavati sadržaj, kampanje i ton komunikacije. Također od nekih platformi, ako ne daju rezultate, treba i odustati kako ne bi trošili resurse uzalud.

 

Svaka društvena mreža ima svoja pravila i mogućnosti kojima se treba prilagođavati ako želimo ostvariti najbolji mogući doseg i finalni rezultat – cilj kojeg smo definirali u samom startu.

Online Reflection nudi uslugu community managementa – komunikaciju na društvenim mrežama prilagođavamo individualnim potrebama svakog klijenta, te pomažemo u stvaranju pozitivnog i prepoznatljivog imidža vašeg brenda.

Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Snapchat, Reddit…..sve radimo umjesto vas! Kreiramo profil, osmišljavamo i punimo sadržaj, te po vašoj želji preuzimamo komunikaciju s korisnicima.

Javite nam se za suradnju!